Til Daglig Andagt
24 Jan: Opfyldelse Af Betingelserne

Jesu Kristi, Guds Søns, Blod Renser Mig Konstant Fra Al Synd.
Af Derek Prince

Lad os se nærmere på udsagnet om blodet, der findes i 1 Joh 1:7.
"Men hvis vi vandrer i lyset, som han [Jesus] er i lyset,
har vi fællesskab med hinanden, og Jesu Kristi, hans Søns blod renser os fra al synd."

Vi har allerede set, hvordan disse tre elementer er indbyrdes forbundne og bundet sammen i Guds ord: vandring i lyset, fællesskab med hinanden og blodets renselse. Snesevis af mennesker hævder rensning og beskyttelse af blodet, men opfylder ikke de betingelser, der giver dem ret til at modtage det. Rensning ved Jesu Kristi blod er en konsekvens, der følger af noget, der er forudgået af et "hvis" - det er en betinget erklæring, betinget af, at vi opfylder en forudsætning - hvis vi vandrer i lyset, som han er i lyset. Derefter følger to resultater - ikke et, men to. Rensningen af blodet er det andet resultat; det første resultat er, at vi har fællesskab med hinanden.

Logisk, hvis vi ikke er i fællesskab med hinanden, er det et bevis på, at vi ikke vandrer i lyset. Hvis vi ikke vandrer i lyset, følger det logisk, at vi ikke kan gøre krav på renselsen af Jesu blod. Så vi kommer til denne konklusion: Hvis vi er ude af fællesskab, er vi ude af lyset. Hvis vi er ude af lyset, renser blodet os ikke længere. Jesu blod renser kun i lyset. Dette er et af de vigtigste principper, vi kan forstå.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg proklamere, min helhjertede hensigt om at vandre i lyset, som Jesus er i lyset, og at gå fuldt ud i fællesskab og renselse fra synd. Jesu Kristi, Guds Søns, blod renser mig konstant fra al synd. Amen.


25 Jan: